Modulaire klantcontact trainingen


‘CallSupporters’ ontlenen hun meerwaarde aan hun brede ervaring en goed ontwikkelde communicatieve skills. Daarvoor doorlopen ze  een aantal uitgebreide vaardigheidstrainingen, zoals communicatie- en verkooptrainingen. De trainingen worden gegeven door didactisch geschoolde trainers, die allen tevens veel praktische ervaring hebben opgedaan in (commercieel) telefonisch klantcontact.

Deze trainingen zijn ook modulair beschikbaar voor uw organisatie!
Heeft u behoefte aan een upgrade van uw frontoffice? Kan deze wel wat proactiever,  iets doortastender en klantvriendelijker? U wilt uw wachtrijen terugdringen en uw service levels op een hoger plan? Of misschien heeft uw organisatie juist meer behoefte aan salespower: het mag allemaal wel wat commerciëler en er moet meer verkocht worden?

Het kan allemaal met de modulaire klantcontact trainingen van CallSupport!
De overeenkomst tussen de trainingen is, dat ze de theorie allemaal kort en krachtig behandelen en relatief veel tijd besteden aan het inoefenen ervan middels cases en rollenspelen. Doordat deze steeds worden opgenomen en nadien collectief worden geëvalueerd zitten er veel praktische leermomenten met directe feedback in voor de cursisten. Het verschil zit ‘m natuurlijk in de inhoud waarbij we globaal een onderscheid kunnen maken tussen de meer servicegerichte dienstverlening (inbound) en de meer commerciële (outbound).

Tot slot is er ook een praktische training voor teamleiders en andere operationeel direct leidinggevenden, die meer de managementkant van  callprocessen behandelt, zowel qua vaardigheden (begeleiden, beoordelen, motiveren, evalueren e.d.)  alsook meer cijfermatig (planning, forecasting, SLA’s, rapportages).

Standaard of maatwerk?
Beide kan! Meestal is het ook een combinatie van die twee, waarbij standaard modules middels praktijkgerichte cases precies op uw praktijkomgeving worden toegesneden.

Zo kent bijvoorbeeld een meldkamer van een beveiligingsorganisatie nu eenmaal andere type telefoontjes dan het callcenter van een grote energiemaatschappij. De procedures en de productinhoud zullen enorm verschillen, terwijl de vraag- of gesprekstechniek veel overeenkomsten zal vertonen.