Salestraining: het opvolgen van telesales afspraken



Het maken van een afspraak is één, maar het converteren van deze prospect naar een klant is weer heel andere koek.  We hebben de situatie inmiddels verlegd van ‘aan de telefoon’ naar ‘aan tafel’. En daarmee verandert de presentatie van louter auditief naar sterk visueel.

Verkopers zijn de hunters van de organisatie en we weten allemaal dat goede verkopers zeldzaam zijn. Hoe dat komt? Doordat de voor dit vak benodigde proactieve houding en assertieve instelling, gecombineerd met een dosis intelligentie en communicatieve vaardigheden, lang niet iedereen gegeven is.

Doelgroep:
Toch kun je verkoop grotendeels leren, omdat het een sterk beroep doet op vaardigheden en die kun je ontwikkelen door training. En zodoende is de doelgroep breed en lang, maar spitsen we hem hier toe op al diegenen die (telefonisch gemaakte) bezoekafspraken gaan opvolgen.

Lees Meer

Lees Meer


Inhoud:
De training is opgebouwd langs 4 blokken, die de vier fasen van het verkoopgesprek symboliseren:
– Introductie (zin en onzin tijdens de chit-chat fase, do’s en don’ts)
– Behoefte onderzoek (type vragen, vraagtechniek, doorvragen, SPIN, categoriseren, etc.)
– Deskundigheid (alleen als antwoord, nooit zenden, voordelen, baten, weerstanden, e.d.)
– Commitment (gerichte toestemming krijgen, zelf je next steps creëren)

Uiteraard gaat daar een fase aan vooraf (de voorbereiding) en ook na afloop volgt er één en ander op, wat we zouden kunnen samenvatten als ‘pipeline management’. Ieder blok kent een uitgebreide theoretische behandeling en wordt daarna minstens één keer ingeoefend d.m.v. een praktijkcase/rollenspel, die vooraf speciaal voor uw bedrijfstak geschreven is en met u is afgestemd. Tijdens rollenspelen doen alle groepsleden actief mee: sommigen als acteurs , de rest als observatoren die nadien ook voor de nodige feedback gaan zorgen. Niet zelden worden er geluid- of beeldopnamen gemaakt van de rollenspelen.

Locatie:
De training wordt meestal lokaal verzorgd, dus op of rond uw eigen bedrijf, maar er kan ook voor een externe locatie worden gekozen, zoals een hotel of conferentieruimte.

Kosten:
De kosten voor deze salestraining op uw locatie bedragen € 1500,- met een maximaal aantal deelnemers van 8 personen. Voor trainingen op externe locaties zullen de kosten iets hoger uitvallen in verband met lunch en zaalhuur (pm).